LaughingClover6

Alla inlägg under september 2011

Av Malin "marinu" Wennergren - 30 september 2011 11:18

under dagen så kommer jag lägga upp videor på gameplay: battlefield 3 ;) Kommer lägga upp några videor på min Youtube kanal och på  min blogg senare under dagen ;)

Av Malin "marinu" Wennergren - 25 september 2011 16:30

   

eftersom att jag bara spelat Minecraft, Terraria och Diablo på datorena så behöver jag inte ha en värsta spelar dator.


men jag kommer att skaffa en spelardator så att jag ska kunna spela Diablo 3 och Battlefield 3. har lovat min Älskling och min bror att jag ska spela med dom sedan när spelen kommer ut om en månad ;)



Love Xbox Fuck Computer ;)

Av Malin "marinu" Wennergren - 25 september 2011 16:20

     

Mitt ÄLSKADE xbox 360 kan jag inte klara mig utan! får jag inte spela på mitt xbox under en hel dag så smäller jag av. (Är man en spelare så är man en spelare och inget annat)

Av Malin "marinu" Wennergren - 25 september 2011 16:13

    Detta är mitt Nintendo DS som jag spelar på dagligen! jag ÄLSKAR det.

det är bekvämt att hålla i, alla knappar sitter på ett bra ställe. välldigt lätt att hantera!


Av Malin "marinu" Wennergren - 25 september 2011 15:37

buizel!


 

Buizel Locations
Version(s)LocationRarity
Diamond/ PearlRoutes 205, 213, 224, and Valley WindworksCommon
PlatinumRoutes 205, 212, 213, and Valley WindworksCommon
HeartGold/SoulSilverSinnoh SoundRare
Black/WhiteRoute 11, 14Rare

Det tar tid för Buizel att lära sig bra attacker som är starka. vid level 3 lär han sig Quick attack, den är bra i början. men efter ett tag då pokemonen bllir starkare så blir den nästan helt värdelös. (men ta inte bort attacken, den är bra i staden: Hearthome City i  pokemon Contest Hall. kommer berätta lite mera om Contest hall i ett annat inlägg)


- vid level 6 så lär han sig: Water Gun, med en styrka på 40.

- vid level 21 lär han sig: Aqua Jet, med en styrka på 40. precis som Water Gun!


sedan så kommer han inte lära sig några vatten attacker innan han har utvecklats till Floatzel!


 


HP:85Species:Sea Weasel Pokémon
Attack:105Type(s):Water
Defense:55Height:3'07"
Special Atk:85Weight:73.9 lbs
Special Def:50Abilities:Swift Swim
Speed:115Pokédex Color:Brown
Stat Total:495Gender:50% ♀/50% ♂

Enligt mig så är Floatzel en mycket bra och stark vatten pokemon som är guldvärd! honom/henne ska man ta vara på under spelet och man ska vara en bra vän. ( är man en god vän med sina pokemon så blir dom starkare, och mycket mera träffsäkra. Med vissa pokemon så måste man bygga upp en bra vänskap med dom för att ska kunna utvecklas )


- vid level 39 så lär han sig Whilpool med en styrka på 15.


det finns TM&HM moves som floatzel kan lära sig som tex: TM03 (water pulse), styrka 60. HM03 (surf), styrka 95. HM07 (waterfall), styrka 80.


HM attackerna kommer man hitta under sin vandring i spelet, TM kan man både hitta och köpa i vissa städer!


( efter varje gymledare som man vinner över så kan man använda HM attackerna som man skaffar på sig på sin resa. Beroende på vilken gymledare och vilken stad man befinner sig i, beror på vilken HM attack som du kan använda!)

Av Malin "marinu" Wennergren - 25 september 2011 13:22

det finns hur många pokemon som helst och det kommer komma många fler olika raser.


en av mina favoriter är Luxray. han är en elekrisk pokemon som kan bli riktigt stark och oslagbar om man tränar honom på rätt sätt!


man måste ha tålamod om man ska träna upp Luxray, det tar tid innan han lär sig elektriska attacker.

 


HP
80Species:Gleam Eyes Pokémon
Attack:120Type(s):Electric
Defense:79Height:4'07"
Special Atk:95Weight:92.6 lbs.
Special Def:79Abilities:Rivalry
Intimidate
Speed:70Pokédex Color:Blue
Stat Total:523

om du fångar en pokemon som heter Shinx och tränar upp honom med mycket kärlek så kommer du få en stark, träffsäker Luxray!

Den starkaste attacken som Luxray lär sig är: Thunderfang vid level 35 och Discharge vid level 56. båda är lika starka och har styrka på 80!


 

Shinx lär sig sin första elektriska attack vid level: 9 ( charge ), men den är inte bra. den ger ingen skada på motståndaren. sedan så lär han sig sin andra elektriska attackt vid level: 13 (spark ), den är bra i början tills han lär sig starkare attacker. spark har en styrka på: 65. sedan så lär sig Shinx inga fler elektriska attackar innan han utvecklas till Luxio!


Shinx Locations
Version(s)LocationRarity
Diamond/ PearlRoutes 202, 203, and 204Common
PlatinumRoutes 202, 203, 204, and Valley WindworksCommon
HeartGold/SoulSilverRoutes 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 11, 14, 15, 16, 17, 18, 29, 33, 36, 37, 38, 39, 46, 48, National Park (Sinnoh Sound)Rare
Black/WhiteWhite Forest (White only)Uncommon

Shinx kommer att utvecklas till Luxio vid level: 15 ( men det beror på vilken pokemon spel man spelar )


 

Luxio lär sig sin första elektriska attack innan han utvecklas till Luxray. så om man vill lära Luxio elektriska attacker så kan man hitta och köpa TM&HM moves som man kan lära Luxio. man kan lära honom till exempel: TM: Thunderbolt TM24 (styrka:95), Thunder TM25 (styrka:120) själv så lär inte jag ut Luxio Thunder innan han har utvecklats till Luxray eller har nått level: 25. Vid level 30 så utvecklas Luxio till Luxray, då kan det vara värt att vänta 5 level till, för då är han starkare och mer träffsäker med thunder än vad Luxio är.


Jag testade en gång att lära Luxio Thunder tidigt och han missade thunder hela tiden. (det är bland dom svåraste och jobbigaste attackerna att träffa med, kräver tålamod för det ) sedan så testade jag med att vänta med Thunder tills jag hade tränat upp Luxray till en stark level som tex: 40 och han träffade motståndaren med thunder hela tiden. ibland så missade han men han träffade mycket mera än vad Luxio gjorde.


(det som jag menar med att man måste ha tålamod när man ska träna upp luxray är att det tar tid för honom att lära sig sina elektriska attacker.)

Av Malin "marinu" Wennergren - 22 september 2011 07:08

matchen gick inte som jag ville igår när jag spelade!


jag lyckades få en kill med handgranat, när jag bara chansade med kastet ;) sedan så lyckades jag få till några snygga kills under matchen. men jag dog hela tiden :P


Under matchen, som tyvär inte hann komma med i videon var en snygg HS på en fiende som dödade mig minst 5 gånger på raken. Jag tröttnade på honom och tog fram min M95 s och fixade fram HS på honom ;) det kallar jag för revenge ;)


google translate

Presentation


Jag är en Gamer Girl, jag spelar en hel del spel på mitt Xbox 360, pc och DS.

jag skapade denna blogg för att jag ville visa att jag är en Gamer Girl, kommer lägga upp men massa tips, guider mm om olika spel.

Twitter

Kategorier

Xbox 360

Fråga mig

0 besvarade frĺgor

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

annat

reklam


Ovido - Quiz & Flashcards