LaughingClover6

Alla inlägg under november 2011

Av Malin "marinu" Wennergren - 3 november 2011 12:47

som jag har berättat in om Tales Of Vesperia så är spelet byggt på en histori, spelet förljer historian fullt ut. I vissa delar av spelet så får man kolla små snuttar från Filmen: Tales Of Vesperia-The Fisrt Strike. det sägs oxå att det ska komma en anime serie, men vet inte riktigt när det kommer gå igeneom med det.


Nu kommer lite allmän Guide för spelet!   


när man har mött en fiende så tryck på A-knappen INTE B-knappen, för monstren och andra fiender kan tappa mycket viktigta items som behövs för att kunna tillverka---> potions,vapen,rustningar mm.


under det första uppdraget så ska man till slottet för att stoppa en tjuv vid namn Mordio, när man kommer till slottet så blir man tagen av två Vakter som heter: Adecor och Boccos. det blir ett fight, men var inte orolig det är meningen att man ska förlora och hamnar i fängelset.


Det andra uppdraget blir att hjälpa prinsessan Estellise att komma ut från slottet.

Under det uppdraget få man då möta Zagi!  (i mitt första inlägg om Tales Of Vesperia så berättade jag om ettt tips som är väldigt nödvändigt att göra, innan man kan gå in i rummet---> Flynn's rum, INTE Flinn som jag skrev först)

efter att du har klarat av detta uppdrag med att få ut Estellise så börjar äventyret på allvar ;)



Ett uppdrag som man kommer stöta på är i staden---> The City Of Blossom!

För att staden ska kunna få den skydd som staden behöver för att skydda sig från olika fiender är ett stort Träd---> Halure's Tree, som är sjuk av förgiftning! uppdraget är att rädda staden genom att få det sjuka trädet friskt.


Man ska fixa ingredienser till en: Panaceu Bottle!


ingredienserna:

1. nia fruit 2.eggbear clow 3. Luluria petal! (jag skrev ordingen 1 till 3 för det är den ordningen som man kommer leta efter)


1)först kommer man hitta---> Nia Fruit, som ligger på marken!

sedan så kommer man hitta Eggbear clow, men man kommer inte bara hitta en som ligger på marken. man måste sloss mot en Eggbear för att sedan kunna skaffa en Clow!


2)Att sloss mot ett monser som var dubbel så stor som sig själv i spelet som samtidigt var mycket stark. ett slag tog mer än halva sitt liv! (nu kommer ett till av mina tips---> eftersom att yuri är kraftfull så spelar jag som honom hela tiden, han kan en attack som heter ---> Azure Edge, det är hans första attack som han kan från början. Jag höll mig en del på avstånd och slog i väg attacken mot monstret, när monstret stannade upp så gick jag fram för att sloss med svärdet. när monstret sloggs, så var det bara till att backa. blockade man så tog det mycket på livet ändå!)

när man har besegrat monstret så kan man plocka upp The Clow!


3)Den enda ingrediensen som man inte hittar i skogen är Luluria Petal som finns inne i staden hos borgmästar (the mayor holds the Luluria)


 


Av Malin "marinu" Wennergren - 1 november 2011 17:23


Tales of Vesperia är ett spel som kräver en hel del uppmärksamhet i omgivningen, tålamod och koncentration.

Det förekommer mycket dialog i spelet och i längden kan det vara tråkigt och man vill trycka bort dialogerna snabbt för att kunna komma igån med spelet igen.

I detta spelet så är det viktigt att man lyssnar/läser dom olika dialogerna för att kunna få hjälp med dom olika uppdragen som man ska klara av på sin resa.

Samtidigt så kan dialogerna vara mycket roliga, så ibland kan man få ett gott skratt ;)


Under din resa med Yuri:   så kommer du få träffa på andra spännande personer i spelet som är speciela på sitt lilla sätt!


En av dom första personerna som man får träffa är en prinsessa som heter: Estellise "Estelle" hon vill verkligen komma ut ifrån slottet, för att hitta Flinn.


Sedan så finns det en som heter: Zagi! han är den första "bossen" i spelet.

Man kommer träffa på honom inne i slottet där man träffar på Estelle.

Zagi tror att Yuri är Flinn och vill sloss.


(ett tips: gå omkring på slottet och sloss mot vakterna för att bli starkare och gå upp i level.)


Du kommer få träffa på en kvinna som heter: Kaufman of the merchatit's "kaufman"


inne i en skog så kommer du få träffa på en pojke som heter: Karol Capel "karol"


Det finns en karaktär som alltid kommer finnas vid din sida under spelets gång, han kommer sloss med dig (inte inne i slottet, eftersom att han lyckades springa ifrån vakterna när Yuri blev fångentagen)

Hans namn är: Repede, han är Yuri's bästa vän! Han är ingen människa utan han är en hund, men han ser sig inte som en hund utan att han ser sig som en krigare!


(jag kommer att pressentera dom olika karaktärerna mera var för sig)



google translate

Presentation


Jag är en Gamer Girl, jag spelar en hel del spel på mitt Xbox 360, pc och DS.

jag skapade denna blogg för att jag ville visa att jag är en Gamer Girl, kommer lägga upp men massa tips, guider mm om olika spel.

Twitter

Kategorier

Xbox 360

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

annat

reklam


Ovido - Quiz & Flashcards