LaughingClover6

Alla inlägg under februari 2012

Av Malin "marinu" Wennergren - 9 februari 2012 12:52


 


när man startar upp oblivion får man välja om man vill vara en man eller en kvinna, sedan så från man välja vilken karaktär man vill spela som. Man kan ändra på sin karaktärs utseende som man vill ha det. välja om man ska vara ung eller gammal.


under uppdraget så kommer man få välja om sin karaktär kommer vara en krigare tex. vilket stjärntecken man är född i osv.


efter att man har klarat av det första uppdraget och man kommer ut från slottet så kan man ändra på sitt utseende en gång till innan man beger sig ut i det fria.


när det gäller kartan så kan den vara knepig att förstå sig på, ha inte brottom när ni går igenomlandskapet.

(Den första gubben som jag skapade så gick jag rakt igenom uppdragen, tänkte inte på att kolla omgivningen efter viktiga saker som finns runt omkring. Och min gubbe blev inte så stark och kunde knappt klara av att sloss mot en varg. som är en av dom enkla varesler som går i attack. Medans den andra gubben som jag började med gjorde jag tvärtom, jag gick igenom landsakpen och hittade grottor, kistor och bättre vapen och ännu mera saker som är bra att ha med sig.)


   

Här är en del av kartan. inte så lätt att förstå sig på i början!


LYCKA TILL!




Av Malin "marinu" Wennergren - 8 februari 2012 00:17

obelivion är ett gammalt spel som hör till tle elder scroll serien.


från början när spelet kom ut så fastnade jag inte för det så mycket, men mina bröder fastnade en hel del för spelet och spelade hela dagarna, och nu i höstas: 2011-11-11 så kom fortsättningen ---> skyrim.


min lillebror visade en massa videoklipp hela tiden i ett halvår innan spelet släpptes och jag fastnade inte för det ibörjan och inte heller när spelet kom ut och  han satt och spelade.


det tog ett tag innan jag fastnade för skyrim, men jag ville inte testa det. jag är mera att ska jag testa ett spel så vill jag spela  från början. början av historian! men jag fick tipset om att börja från oblivion, så jag önskade mig spelet i födelsedags prisent och fick spelet av min bstorebror.


nu när jag spelar oblivion så fastnar jag för det för varje gång som jag spelar det.


tips till nybörjare av oblivion : i spelet finns det ingen karta uppe i hörnan, utan man får en karta med spelet som man får kolla på. (ibörjan gör inte det, det är lättast att följa den röda pilen)


när man har lärt sig kontrollerna och hur spelet fungerar så kommer man lära sig landskapet och kartan :)


det var  lite tips till nybörjare med spelet!


LYCKA TILL! 

google translate

Presentation


Jag är en Gamer Girl, jag spelar en hel del spel på mitt Xbox 360, pc och DS.

jag skapade denna blogg för att jag ville visa att jag är en Gamer Girl, kommer lägga upp men massa tips, guider mm om olika spel.

Twitter

Kategorier

Xbox 360

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

annat

reklam


Ovido - Quiz & Flashcards