LaughingClover6

Direktlänk till inlägg 2 januari 2012

BFBC2--> olika klassarna!

Av Malin "marinu" Wennergren - 2 januari 2012 20:21

Assault: som är beväpnad med en automatkarbin med granatkastare och är en välbalanserad klass som passar de flesta behov. (eftersom att man är beväpnad med en automatkarbin så är det lätt att smyga sin in i fiendes front och skjuta ner alla en efter en, det finns ett sätt som kan ge extra poäng: AMMO-BOX. släng ut såna boxar vid dina spelare, när dom går på boxen ger du dom amonution och du får 25+ poäng)


Engineer: som är beväpnad med en mängd sprängmedel för att kunna förinta fordon. (när jag spelar Engineer så använder jag mig av--->SCAR-L CARBINE och RPG-7AT. RPG gör det enkelt att skjuta ner stridsvagnar och scar-l gör det enkelt att lätt skjuta ner fienden) Jag skrev ju om dena klass att man var beväpnad aven mängd sprängämnen: Man kan bära på RPG-7AT, ANTI-TANK MINE, M2 CaRL Gustav AT OCH M136AT4. sedan så finns det en Repair Tool som man kan springa omkring med. med den kan man laga stridsvagnr för att få extra poäng, man kan borra sönder fiendens stridsvagnar för att få poäng.(men ackta så att ingen kör på dig, det händer lätt att när man sitter i en stridsvagn så kan man lätt på överkörd.) det finns en liten utmaning med Repair Tool och det är att man kan försöka döda en fiende med den. smyga sig bakom en fiende och sedan borra ihjäl sin fiende istället för att använda kniven.


Medic: "helare, återupplivare" Ja det är den lättaste förklaringen till vad denna klassen gör. (jag använder inte den klass så mycket, enlikt min bfbc2 stats så har jag bara-->530 poäng och har dödat 10 stycken<--) Några saker som man kan välja att ha med sig är: MEDIC KIT OCH DEFIBILLATOR. som en "helare, återupplivare" har med sig. Även i dena klass finns den en utmaning som det finns i Engineer. Man använder apparaten som man återupplivar och går mot en fiende eller smyga sig bakom en fiende och använder sig av apparaten istället för en kniv. Gör man det rätt så kan man se hur fienden hoppar till av el-chocken ;)

Recon: som är beväpnad med ett prickskyttegevär och kan markera fiender med hjälp av rörelsesensorer. (Detta är min klass, "sniper-girl" mina stats visar att jag har: 48 940 och 538 dödade var av 122 HS med M95s) i det förra inlägged så skrev jag det lättaste sättet att klara sig från fienden när man är Recon och det var ju att man inte ska stå stilla på ett och samma ställe utan att man ska röra på sig från ett gömställe till detena. 

Det som jag menar med rörelsesensorer är bland annat--> MOTION SENSOR. kastar man den rätt där fienden befinner sig så kan man samla på sig bonuspoäng. När dina medspelare dödar en fiende där du har kastat en sensor så får du 25+ poäng/kills! Man kan välja mellan C4 och MORTAL STRIKE. båda är bra på sitt sätt. C4 spränger br

a, man kan sätta en på en stridsvagn men var på din vakt för vissa som sitter i stridvagnen kör efter dig för att du oxå ska sprängas. (personligen så använder jag mig av MORTAL STRIKE--> inte lika effektiv som C4 när det gäller att spränga med mycket mera effektiv när det gäller att man kan gömma sig mednans man använder sig av mortal striken. man behöver inte springa fram.)

tips: pröva på dom olika klasserna på varje bana. Tillslut kommer det bli så att ni hittar på varje bana vart man ska/kan använda dom olika klasserna. i vissa ställen så kan det vara perfekt för Recon och på andra ställen kan det vara bra att vara Engineer, Assault eller Medic. 


(Jag har börjat lära mig dom olika banorna och sett ett mönster på vart man ska/kan tänkas använda dom olika klasserna. tex: ibörjan av banan så använder jag mig av Recon så jag kan ligga på lur och skjuta ner fienden på ett avstånd. sedan så springer jag tätt inne i fronten med en av dom andra klasserna för att smyga mig på fienden och mejja med skott. Men på vissa banor så är det lättast att vara Recon när det inte finns så många hus som man kan gömma sig i. Just  då är det lättast att hålla sig i bakgrunden och använd sig av en sniper. )


nu har jag berättat lite hur jag spelar, ibland fungerar teckniken och ibland gör det den inte och är det bara att hitta nya teckniker som fungerar, jag kommer inte berätta allt om mina teckniker. För då blir det inte lätt för mig att klara mig i matcherna. SKULLE NI MÖTA PÅ-->LaughingClover6 SÅ SE UPP OCH OM NI VILL LISTA UT MINA TECKNIKER!!!!!


LYCKA TILL! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin "marinu" Wennergren - 27 augusti 2013 15:31

fixade till en video på youitube.   Det  var min fösrta, så måste erkänna om att den blev inte bra :P   la till min gametag: LaughingClover6 på xbox 360   sedan så fixade jag till med ljud och några roliga komentarer/pratbubblor.   ...

Av Malin "marinu" Wennergren - 14 augusti 2013 21:29

    ja vad är en härlig match?   Det kan man undra.. kanske är det en härlig match när man får många kills och att man blir bäst i sin squad. det är en anledning till att det kan vara en härlig matc.   Det som hände mig var att jag hamnad...

Bf3

Av Malin "marinu" Wennergren - 6 augusti 2013 15:29

  1. står man för nära eller går igenom elden blir man skadad. ( jag upptäckte det genom ett misstag när jag smög mig på en fiende och sedan blev dödad av att jag stog i elden)   2. Man kan hålla andan när man ska sickta på någon/något. Men hål...

Av Malin "marinu" Wennergren - 5 augusti 2013 21:06

    nu när man har haft ett uppehåll ifrån bloggandet så är det dags att börja uppdatera igen.   snart kommer det komma ett Battlefield 4 och då passar jag på med att skriva om Battlefield 3.   (jag har inte spelat det så ofta eftersom ...

Av Malin "marinu" Wennergren - 11 december 2012 12:33


  Av alla lego spelen som jag har provat på så var Lord of the ring min favorit! Man har tagit dialoger och scener ifrån filmerna och satt ihop till ett spel. Karaktärerna ser ut som dom gör i filmerna och har samma röster. Spelet har en...

google translate

Presentation


Jag är en Gamer Girl, jag spelar en hel del spel på mitt Xbox 360, pc och DS.

jag skapade denna blogg för att jag ville visa att jag är en Gamer Girl, kommer lägga upp men massa tips, guider mm om olika spel.

Twitter

Kategorier

Xbox 360

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

annat

reklam


Ovido - Quiz & Flashcards